SOB

School of Business Szeged Szakképző Iskola

1


Facebook

Marketing

PDFNyomtatásE-mail

11. évfolyam folyamatmérési témakörök

Marketing

2014/2015

1. A marketing fejlődési szakaszainak bemutatása, a marketing történeti kialakulásnak felvázolása világ és hazai szinten.

2. A marketing mix lényege példákkal illusztrálva.

3. Vállalatok marketingkoncepcióinak bemutatása példákkal.

4. A piac jellemzése a következő szempontok alapján: piac fogalma, szereplői, elemei,földrajzi tagoltság, típusai, a piacszerkezetek közötti különbség.

5. A SWOT analízis jelentősége Magyarország turizmusának példáján keresztül.

6. A vállalat mikro- és makro környezete.

7. A Maslow piramis bemutatása példákon keresztül, a fogyasztás iránti igény felmerülése milyen lépéseken keresztül valósul meg.

8. A fogyasztói magatartást milyen tényezők befolyásolják, a vásárlási döntés.

9. A piacszegmentáció lényege, a célcsoport képzés típusai, piaci rés.

10. Marketing információk begyűjtésének forrásai, az információkkal szemben támasztott követelmények, MIR fogalma funkciói, marketingkutatás fogalma, területei.

11. A piackutatás fogalma, területei, folyamata, szekunder és primer piackutatás lényege.

12. Termék fogalma, csoportosítása, jellemzői, termék életútjának szakaszai,termékfejlesztés lényege.

13. Ár fogalma, árpolitikai célok, árstratégiák, ártaktika, árak jogi szabályozása.

14. Értékesítési csatornák fajtái, funkciói, értékesítési csatornák hossz és szélesség szerint, értékesítés módjai, nagy és kiskereskedelem.

Tankönyv:Végné Faddi Andrea: MARKETING 11.osztály (Műszaki Kiadó)( 1.-381. oldal)

icon

Ki olvas minket ?

Oldalainkat 61 vendég böngészi
icon

OKJ-s képzések

Érettségi utáni legjobb szakképzések Szegeden. Részletek itt.

icon

Infrastruktúra fejlesztése

Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás: 42 300 989 Ft.